Skoči na glavno vsebino

Pisanje z roko je dragocena veščina, ki spodbuja kreativnost, izboljšuje pomnjenje in krepi finomotorične spretnosti.

Roka, ki piše, aktivira različna področja v možganih, kar pripomore k boljšemu razumevanju in pomnjenju snovi.

Poleg tega ima vonj izjemen vpliv na naša čustva in spomine. Vonj je povezan z delom možganov, ki je odgovoren za spomin in čustva, kar pojasnjuje, zakaj nas določeni vonji lahko hitro popeljejo v preteklost.

Dejavnosti med Tednom pisanja z roko na OŠ Šmarjeta

 

Knjižnica: Vonjanje dišavnic, začimb in čajev                                                                          

Učenci so v knjižnici vonjali različne dišavnice, začimbe in čaje. Po vonjanju so zapisali, na kateri dogodek jih določen vonj spominja. Ta dejavnost je bila namenjena obuditvi spominov in povezovanju vonjev z osebnimi izkušnjami. Nekateri učenci so se spomnili prazničnih večerov, družinskih srečanj ali potovanj, kar je pokazalo moč vonja pri obuditvi spominov.

 

 

 

 

Podaljšano bivanje: Razmišljanje o najljubših vonjih

V podaljšanem bivanju so učenci razmišljali o svojih najljubših vonjih ter zapisovali, zakaj jim je določen vonj tako pomemben. Ugotovili so, da so najljubši vonji pogosto povezani z lepimi spomini, občutki varnosti in sreče. Učenci so delili svoje zapise in se pogovarjali o svojih izkušnjah, kar je okrepilo njihovo medsebojno povezovanje.

Učiteljica: Opis vonja iz krušne peči

 

Ena izmed učiteljic je opisovala vonj iz krušne peči, kar jo spominja na mamo in mladost. Učenci so z zanimanjem poslušali njeno pripoved in spoznali, kako lahko vonj prenaša spomine in čustva iz preteklosti v sedanjost. Učiteljica je tudi spodbudila učence, naj se spomnijo svojega najljubšega vonja iz otroštva in ga opišejo.

Vonj današnjega dneva

Učenci so opisovali svoj najljubši vonj dneva ter utemeljevali, na kaj jih spominja. Preko te dejavnosti so se učili izražati svoja čustva in misli. Vonji so jih spominjali na različne osebe, dogodke ali obdobja v njihovem življenju, kar je pokazalo, kako globoko so lahko vonji povezani z našimi spomini.

Pisanje imena z roko

Nekateri učenci so z roko zapisovali svoje ime. Ta preprosta dejavnost je spodbujala finomotorične spretnosti in zavedanje o pomenu ročnega pisanja. Učenci so tudi okrasili svoja imena z različnimi oblikami, kar je spodbudilo njihovo ustvarjalnost.

Teden pisanja z roko je bil izjemno uspešen in bogat z različnimi dejavnostmi, ki so spodbujale ustvarjalnost, izražanje in medsebojno povezovanje učencev. Z nastalimi izdelki smo naredili razstavo. Pisanje z roko in vonjanje različnih dišav sta se izkazala kot močna orodja za obuditev spominov in izražanje osebnih izkušenj.

 

Zapisala: Damjana Tramte, prof. RP in knjižničarka

Orodna vrstica za dostopnost