Skoči na glavno vsebino
V naši šolski knjižnici OŠ Šmarjeta imamo kar bogato knjižno zbirko gradiva, ki jo naši nadobudni bralci s pridom prebirajo. Nekatere knjige so seveda najljubše in najbolj brane in gredo skozi roke veliko bralcev, kar pa se pozna na knjigi. Kako rokovati s knjigo, kako jo listati in hraniti v svoji torbi in kasneje na svoji polici, se vestno učimo pri urah v knjižnici, vseeno pa knjige po določenem času potrebujejo malce pomoči knjižne popravljalnice. 
 
Ker popravilo knjig zahteva kar nekaj znanja o restavratorstvu, ki zajema poleg znanja likovne umetnosti, kulturne in tehnološke zgodovine tudi znanje biologije, kemije ter praktično tehnično znanje, sva se s profesorico kemije ga. Darjo Dašperšič dogovorili, da ta znanja povežemo in poustvarimo restavratorsko delavnico, v kateri učenci osmih razredov svoje znanje osmislijo. 
 
Najprej je v knjižnici potekala predstavitev knjižnične zbirke in pomen različnih znanosti za naše življenje. Nato je profesorica Gašperšič predstavila nastanek in razvoj lepil skozi čas, njihovo kemično sestavo, njihov nastanek in uporabo le-teh. Najbolj zanimivi so bili kleji, ki jih izdelujejo iz živalske kože in kosti. 
 
Lepila so zelo pomembna v našem življenju, saj jih srečujemo tako pri lepljenju oblačil, pohištva, opek, asfalta, inštrumentov kot tudi pri popravilu knjig.
 
Sledila je predstavitev dela restavratorja. Učenci so spoznavali kdo restavrator sploh je, kakšne so njegove tehnične in osebnostne lastnosti in kaj dela. Na koncu so si ogledali posnetek, ki prikazuje popravilo knjige s pomočjo različnih lepil in opazovali proces restavriranja knjige. 
 
Ko so spoznali načine in postopke restavriranja knjig v naši knjižnici, so se tudi sami prelevili v restavratorje in s pomočjo različnih lepil popravili marsikatero knjigo.
Znanja se da povezovati, še boljše pa je, ko jih znamo tudi uporabiti. 
Hvala vsem mladim restavratorjem osmih razredov.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Knjižničarka Damjana Tramte
Dostopnost